Obliczenie kosztów własnych przewozów przeprowadza się osobno dla przewozów dalekobieżnych (tranzytowych) – w tym przypadku długość przebiegu równa się długości przebudowywanej drogi – i osobno dla przewozów lokalnych, dla których długość przejazdu L należy przyjmować za równą średniej ważonej długości przejazdu. Obliczenie przeprowadza się osobno dla każdego typu samochodów, przy czym średnią ważoną kosztów własnych h obli- cza się ze wzoru gdzie Ss – średnia ważona kosztów własnych przewozów samochodowych; S1, S2, S3 – koszty własne przewozów 1 tonokilometra dla, różnych typów samochodów; 01,02,03 – ilości ładunków w tonach netto przewożonych samo- chodami odpowiedniego typu, Roczne wydatki na utrzymanie cza się ze wzoru d = a + i r b, gdzie a – roczne odkłady na koszty odnowienia 1 km nawierzchni w złotych; b – roczne koszty remontu bieżącego i utrzymania 1 km nawierzchni w złotych; P – faktyczna intensywność ruchu samochodowego i konnego w jednostkach transportowych lub tonach. Po – intensywność ruchu dopuszczalna dla danego typu nawierzchni przyjęta według obowiązujących norm (w tych samych jednostkach). Ścisłe określenie wszystkich danych wymienionych wzorach nie zawsze jest możliwe w okresie przeprowadzania studiów i badań ekonomicznych, dlatego też nieraz należy korzystać z danych średnich przybliżonych. Dla poszczególnych typów nawierzchni drogowych przyjmuje się na podstawie danych praktycznych największe dopuszczalne obciążenie ruchem przy którym niszczenie nawierzchni jest tego rodzaju, że jej utrzymanie jest jeszcze możliwe i nieuciążliwe. Dane te będą z zasady różne- dla poszczególnych rejonów, w zależności od rodzaju ruchu, klimatu, warunków geologicznych itp. [hasła pokrewne: domy z drewna cena, Budowa domu, deska na taras ]
Obliczenie kosztów własnych przewozów
Comments are closed.
Powiązane tematy z artykułem: Budowa domu deska na taras domy z drewna cena
Polecamy rowniez:
Najczesciej czytane
Dane orientacyjneDla obliczeń wstępnych można korzystać z danych orientacyjnych; przyjmowanych za optymalne. W praktyce gospodarki drogowej w Polsce zazwyczaj przyjmuje się obciążenie ruchem dla poszczególnych typów nawierzchni drogowych następujące nawierzchnie nieulepszone (tłuczniowe i żwirowe) do 500 ton/dobę nawierzchnie ulepszone typu lekkiego powierzchniowo bitumowane) , 500 -1000 tnn/dobę nawierzchnie ulepszone typu średniego (dywaniki smołowe grubości do 5 […]
Koszt ujec wód podziemnych jest wysokiKoszt ujęć wód podziemnych jest wysoki i w 1963 r. , przy zastosowaniu techniki wiertniczej linowo-udarowej, dla studni głębokich wynosił około 800 tys. zł, studni średnich (około 80 m) – 200 tys. zł, płytkich (20-30 m) – 50 tys. zł. Poza tym trwałość studni wierconych jest stosunkowo mała i często już po kilkunastu latach pracy, […]
Panteon paryskiDevURLDrugą odmianą klasycyzmu francuskiego jest kierunek akademicki , polegający na stosowaniu czystego klasycyzmu w oparciu o monumentalizm. Kolumnady, portyki, kopuły, założenia centralne, czystość i konstytucyjność formy cechują ten kierunek. Przykładem tego jest Panteon paryski. Trzecią odmianą klasycyzmu jest kierunek lennistyczny. Formy antycznej Grecji porywają wyobraźnię architektów. Uważając za błąd renesansu wzorowanie się na architekturze rzymskiej, […]
Archives
Partnerzy serwisu:
Najczesciej Szukane:
Budowa domu Budownictwo deska elewacyjna deska na taras Deska Podłogowa deska tarasowa deska tarasowa modrzew syberyjski deski elewacyjne deski na elewacje deski na podbitkę deski na taras deski podłogowe dobre panele podłogowe domek narzędziowy domki holenderskie domki narzędziowe domki ogrodowe Domy drewniane Domy prefabrykowane Domy z drewna domy z drewna cena Letniskowe domy drewniane deska elewacyjna