Posts Tagged ‘allegro polecony inpost co to’

Charakterystyka ekonomiczna trasy drogowej

Sunday, February 24th, 2019

Przy określaniu charakterystyki ekonomicznej trasy drogowej należy zdać sobie sprawę, że racjonalne projektowanie drogi polega na tym, aby trasa drogowa odpowiadała wymaganiom ruchu drogowego, jednak bez nadmiernych zapasów. Budowa drogi powinna być możliwa przy najmniej szych wydatkach finansowych, siły roboczej i mechanizmów oraz bez zamrażania środków finansowych. Jednocześnie elementy drogi powinny być projektowane z uwzględnieniem ewentualnej dalszej modernizacji trasy drogowej, niezbędnej w związku ze wzrostem intensywności ruchu. przy całkowitej adaptacji wszystkich wykonanych wcześniej robót. Najpoważniejszym zatem elementem będzie plan trasy drogowej, ponieważ budowa drogi dla warunków technicznych klasy wyższej wymaga znacznie większych wydatków inwestycyjnych niż dla drogi, na której intensywność i wymagana szybkość ruchu są małe. …read more

Szybkość ruchu samochodu typowego dla danej trasy

Thursday, February 21st, 2019

Dla każdego odcinka o tym samym spadku określamy szybkość ruchu samochodu typowego dla danej trasy (dla którego sporządzono wykres charakterystyki dynamicznej). W tym celu prowadzi się proste poziome dla poszczególnych odcinków wykresu oporów ruchu i przedłuża je do przecięcia się z krzywą charakterystyki dynamicznej. Dla wszystkich odcinków, dla których w ten sposób określona szybkość przejazdu przekracza przyjętą dla danej trasy szybkość maksymalną, należy przyjąć do dalszego obliczenia szybkość maksymalną (szybkość podstawową projektu drogowego). Mając w ten sposób określone szybkości przejazdu dla wszystkich odcinków trasy, określamy wielkości i tj. odwrotności szybkości na danym odcinku. …read more

Obliczenie długości zastępczej

Thursday, February 21st, 2019

Obliczenie długości zastępczej ze względu na zużycie paliwa przeprowadza się według następującego schematu. 1. Dla każdego odcinka trasy o tym samym spadku określamy a) wielkość spadku ± i z profilu podłużnego j b) długość odcinka o danym spadku li z profilu podłużnego, c) wielkość oporu ruchu dla danego typu nawierzchni lJf; d) szybkość ruchu V, z charakterystyki dynamicznej samochodu e) dla odcinków wzniesienia i spadków nieszkodliwych określa się na podstawie danej szybkości ruchu V, i współczynnika oporu ruchu lJf = f ± i zużycie paliwa Oi – z charakterystyki ekonomicznej samochodu; dla odcinków o spadkach szkodliwych przyjmuje się Oi = Omin; spadkiem nieszkodliwym nazywamy taki spadek drogi, dla którego wielkość spadku i jest mniejsza niż wielkość współczynnika tarcia potoczystego f; f) z danych otrzymanych wyżej oblicza się wielkości O, li. 2. Określamy wielkość L Oj li dla całej długości wariantu. …read more

Architekt holenderski J. P. Oud

Monday, February 18th, 2019

Wielu architektów pierwszej połowy XX wieku stanęło przed zagadnieniem znalezienia równowagi czynników funkcjonalizmu i konstruktywizmu oraz łącznego stosowania ich we wznoszonych budowlach. Architekt holenderski J. P. Oud, budując osiedle dla robotników portowych i marynarzy w Rotterdamie, osiąga rzeczowość funkcji, czystość konstrukcji, geometryczną jasność kształtów, harmonię kompozycyjną poszczególnych części. We Francji wysuwają się na czoło dwie wybitne indywidualności: August Perret i L Corbusier, Wspaniały rozwój teorii i praktyki konstrukcji stalowych, żelbetowych, struno- i kablobetonów, konstrukcji łupinowych, wynalezienie nowych materiałów z mas plastycznych, posługiwanie się lekkimi metalami (aluminium) zapewniają nieograniczone możliwości konstrukcyjne dla zaspokojenia wszelkich wymagań funkcjonalnych. …read more

formalizm – nowy kierunek

Monday, February 18th, 2019

Obok kierunków funkcjonalistycznego i konstruktywistycznego rozwinął się równelegle formalizm. Zasadą formalizmu jest posługiwanie się bez uzasadnienia sztucznie wytworzoną lub zapożyczoną gdzieś formą, nie mającą funkcjonalnej i konstrukcyjnej podstawy. Do akcesoriów tego kierunku należą me uzasadnione funkcją czy konstrukcją podział i wyposażenie elewacji, stosowanie ścianek parawanowych na dachach, używanie nielogicznych rozwiązań elementów obliczonych wyłącznie na efekty plastyczne. Kierunek ten również nosi nazwę elewacjonalizmu.
Lansowany do roku 1955 w Związku Radzieckim i w szeregu krajów demokracji ludowych, kierunek architektoniczny zwany :realizmem socjalistycznym , miał na względzie poparcie realistycznej formy i socjalistycznej treści w budownictwie. Przez realistyczną formę rozumiano stosowanie regionalnych form architektonicznych właściwych każdemu narodowi lub krajowi. …read more

Architektura okresu modernizmu

Monday, February 18th, 2019

W odróżnieniu od eklektyzmu i secesji na zdrowych zasadach toruje sobie drogę od początku XX wieku modernizm. Doświadczenia XIX wieku postawiły jako pierwszy warunek odrzucenie wszelkiego fałszu, niezgodności formy i konstrukcji, zbędnej dekoracyjności , rozrzutności w komponowaniu bryły. Z przesłanek tych wyłoniły się dwa kierunki: funkcjonalizm i konstruktywizm. Funkcjonalizm rozwiązywał zasadnicze układy i szczegóły budowli wyłącznie ze względu na celowość i użyteczność. Określone wg wskaźników ekonomiczny wymiary budowli miałyby być wykonane z materiałów najbardziej wygodnych w użyciu, higienicznych, trwałych i estetycznych z pominięciem wszelkiego zdobnictwa. …read more

Trudna do okreslenia wydajnosc projektowanej studni wierconej

Thursday, February 14th, 2019

Dla głębokości większych, wynoszących kilkadziesiąt do kilkuset metrów, stosuje się wyłącznie studnie wiercone. Trudna do określenia wydajność projektowanej studni wierconej, a przede wszystkim wysokie koszty budowy sprawiają, że wybór innego ujęcia może być bardziej celowy. Dotyczy to możliwości ujęcia wody źródlanej w górach i na podgórzu, poniżej danego osiedla czy gospodarstwa. Pomimo konieczności tłoczenia nawet na wysokość kilkudziesięciu metrów i potrzeby budowy długiego rurociągu – koszty ogólne mogą być niższe. Wprawdzie koszt eksploatacji będzie wyższy (praca silnika elektrycznego lub spalinowego), jednak koszt budowy jest na ogół znacznie mniejszy i co najważniejsze – jest zapewnione ujęcie wody w dostatecznej ilości i o dobrej jakości. …read more

Do ujecia znacznych ilosci wód gruntowych z wiekszych glebokosci stosuje sie urzadzenia poziome

Thursday, February 14th, 2019

W celu umożliwienia sprawdzania działania ciągów zbiorczych należy co 50-100 m oraz na załamaniach kierunków wybudować studzienki rewizyjne o średn. 1,2-1,5 m. Jeżeli objętość wody jest znaczna, zamiast ciągów zbiorczych lub przewodów perforowanych należy zastosować przełazowe galerie zbiorcze. Do ujęcia znacznych ilości wód gruntowych z większych głębokości stosuje się urządzenia poziome zakładane na głębokości ok. 20 m, a niekiedy większej. …read more

Sciany studni betonowej sa odporne na wilgoc

Wednesday, February 13th, 2019

Ściany studni betonowej są odporne na wilgoć, ,są trwałe i czynią zadość wymaganiom higieny, nie przepuszczają bowiem wody zaskórnej. Studnie budowane z kręgów betonowych o średnicy 80, 90 lub 100 cm są w naszym kraju najpospolitsze. Najczęściej używane są kręgi o wewnętrznej średnicy 90 cm, o grubości ścianek 8 cm, wys. 50 cm. Kręgi przez podkopywanie zostają zapuszczone w głąb. …read more

Budownictwo wczoraj i dzis : Taekwondo Park World Headquarters / Weiss Manfredi

Tuesday, February 12th, 2019

Nowa siedziba główna Taekwondo Park World w Muju w Korei stanie się światowym dziedzictwem kulturowym, które ma podkreślać ducha i piękno tego sportu.
Plan zagospodarowania, który obejmuje 570 akrów, zostanie stworzony przez Weissa / Manfrediego, podczas gdy kompleks zostanie zaprojektowany przez Samoo Architecture PC.
Więcej o projekcie po przerwie.
Po zatwierdzeniu planu generalnego stworzono konkurs na projekt i budowę parku, ze względu na wielkość i zakres projektu.
Konkurencja umożliwiła współpracę kilku konsorcjów budowlanych i ich konsultantów ds. …read more