Posts Tagged ‘bricoman gazetka’

Linia graniczna obszaru ciążenia

Thursday, June 27th, 2019

Linię graniczną obszaru ciążenia określa się w sposób następujący badamy kierunek ciążenia przewozów drogowych, dla których źródłem jest punkt R i jego rejon. Jeżeli okaże się, że ze względu na charakter produkcji rejonu punktu R przewozy będą miały kierunek dalekobieżny, muszą one korzystać z drogi MN (np. w kierunku N). Wtedy punkt R zostaje zaliczony do obszaru ciążenia drogi MN. Gdyby okazało się, że produkcja zakładu R ma charakter przewozów lokalnych (np. …read more

Obniżenie ładowności pojazdów drogowych

Wednesday, June 26th, 2019

Obniżenie ładowności pojazdów drogowych może być wywołane stanem nawierzchni drogowych; o stanie nawierzchni drogowych można I również sądzić z obniżenia szybkości pojazdów (szybkość faktyczna). Zasadniczym wskaźnikiem charakteryzującym drogę jest koszt 1 tonokilometra przewozu i we wskaźniku tym widzimy odbicie wszystkich warunków technicznych i eksploatacyjnych trasy drogowej. Ustalenie tego wskaźnika dla trasy istniejącej umożliwia określenie wydajności przewozów (maksymalnej) dla całej trasy lub też dla jej poszczególnych odcinków. Jeżeli następnie porównamy wydajność przewozów danej trasy z jej wydajnością w pewnym okresie perspektywicznym po realizacji jej przebudowy lub budowy nawierzchni twardej, otrzymamy dane pozwalające osądzić rentowność inwestycji drogowych z punktu widzenia podniesienia wydajności pracy transportu. Dane charakterystyki trasy drogowej wymienione w punktach 1 – 7 powinny być obliczone również dla pewnego okresu perspektywicznego. …read more

Objętość robót ziemnych

Wednesday, June 26th, 2019

Prawidłowe rozwiązanie zagadnienia wyboru właściwego wariantu trasy oraz wyznaczenie warunków technicznych i kolejności robót przy budowie lub przebudowie można osiągnąć tylko przez techniczno-ekonomiczne porównanie wariantów co do wydatków na budowę i utrzymanie drogi oraz kosztów własnych transportu. Objętość robót ziemnych zależy w wysokim stopniu od zmiany elementów geometrycznych trasy (np. zwiększenie promienia krzywizny poziomej W terenie falistym zwiększa ilość robót ziemnych, zmniejszenie spadku podłużnego również wpływa na zwiększenie robót ziemnych itd.). Według danych z technicznej literatury radzieckiej koszt robót ziemnych wynosi zależnie od rodzaju terenu, przeciętnie od 7 % do 20% całkowitego kosztu budowy. Wpływ pochyleń podłużnych. …read more

Ładowność samochodów

Wednesday, June 26th, 2019

Na ładowność samochodów mają znaczny wpływ pochylenia ponad 3%. Jednak przy określeniu pochylenia maksymalnego przy trasowaniu obniżenie ładowności nie ma znaczenia, gdyż decyduje w tym przypadku ilość ton ładunku, jaka może być przewieziona w ciągu t godzin, z uwzględnieniem odpowiedniej długości pochyleń (w stosunku do poziomu). Obliczenie obniżenia ładowności należy przeprowadzić dla największego dopuszczalnego na danej trasie wzniesienia. . Według doświadczalnych danych radzieckich optymalne dla ładowności samochodów wzniesienia znajdują się w granicach 4% – 6%; dla pociągów drogowych granice te są znacznie niższe, przy zmniejszeniu bowiem spadków przez wydłużenie trasy ilość ładunków (ton/godz) spada. …read more

Koszt ujec wód podziemnych jest wysoki

Monday, June 17th, 2019

Koszt ujęć wód podziemnych jest wysoki i w 1963 r. , przy zastosowaniu techniki wiertniczej linowo-udarowej, dla studni głębokich wynosił około 800 tys. zł, studni średnich (około 80 m) – 200 tys. zł, płytkich (20-30 m) – 50 tys. zł. …read more

Poziom wody w otworach obserwacyjnych

Monday, June 17th, 2019

Poziom wody w otworach obserwacyjnych ustali się na wysokości, na której ciśnienie wody równe jest ciśnieniu atmosferycznemu. Pomiar wysokości zwierciadła wody wykonuje się za pomocą łat lub pływaków, bądź też gwizdków lub świetlików studziennych – zależnie od poziomu tego zwierciadła. Obserwacje zwierciadła wody (zazwyczaj co 2 tygodnie) pozwolą na określenie wahań jego poziomu. Poza tym na podstawie pobranych prób gruntu określić należy współczynnik porowatości przekrojowej (rtt). Liczba otworów obserwacyjnych oraz ich położenie zależy od warunków miejscowych. …read more

Studnie wiejskie w wielu przypadkach zupelnie nie odpowiadaja wymaganiom higieny

Saturday, June 15th, 2019

Stosowane sporadycznie, zastępujące użycie pomp, higieniczne sposoby czerpania wody, m. in. system PSH, dra Zielonki, Polski Caruelle nie są wznawiane. studnie z taśmą Caruella zaopatrzone są w dwa koła: jedno jest stale zanurzone w wodzie, drugie w obudowie studni i osadzone na wale z korbą. Wydajność urządzenia zależna jest od wysokości podnoszenia i wynosi: przy 15 m-70 l/min przy 35 m-30 l/min przy 80 m – 15 l/min W ZSRR obok czerpadeł podobnych do taśmy Ceruella używany jest łańcuch owinięty pojedynczą bądź podwójną spiralą z drutu stalowego. …read more

Architektura 21szego wieku : Willa ORDOS: Yazdani Studio of Cannon Design

Wednesday, June 12th, 2019

Architekci: Yazdani Studio Lokalizacja: Ordos, Mongolia Wewnętrzna, Chiny Rok budowy: 2008 Rok budowy: 2009-2010 Kurator: Ai Weiwei, Pekin, Chiny Położony w południowo-zachodniej części Mongolii Wewnętrznej, w mieście Ordos, pojawia się nowa dzielnica Kaokaoshina.
dzielnica sztuki i kultury zorganizowana przez Ai Wei Wei.
Kaokaoshina jest uważana za kwitnącą destynację turystyczną, w oczekiwaniu na rozwój wymaga serii willi, w których ludzie będą mieszkać i odwiedzać, aby doświadczyć tej niesamowicie wyjątkowej części świata.
Master Plan Koncepcja Villa I opiera się na hybrydyzacji tradycyjnej obudowy Mongołów.
jurta. …read more

Budownictwo wczoraj i dzis : Miyi Tower i Master Plan / Studio SHIFT i SWA Group

Wednesday, June 12th, 2019

Zespół Studio SHIFT i SWA Group z Los Angeles został wybrany do stworzenia głównego planu dla prowincji Sichuan, rozwijającego się obszaru w Chinach.
Plan składa się z Miyi Tower SHIFT, którego celem jest promowanie dziedzictwa regionu oraz projektu SWA Group na rzecz zrównoważonej promenady.
Dalszy opis projektu i więcej zdjęć po przerwie.
Wieża Miyi znajduje się na skraju rzeki Anning.
Miejsce wyznacza przejście między nowo rozwiniętymi obszarami na północy a okręgami rolnymi na południu. …read more

Nowoczesna architektura : Nowa fasada siedziby CDL / Daniel Statham Architects

Tuesday, June 11th, 2019

Centrala CDL (City Development Land) w Singapurze stworzył konkurs na przeprojektowanie istniejącej elewacji w celu osiągnięcia wysokich międzynarodowych standardów zrównoważonego rozwoju.
Zwycięska propozycja Daniela Stathama Architekci z Londynu i Madrytu obejmuje pasmową fasadę, która tworzy innowacyjne przestrzenie i reaguje na czynniki środowiskowe.
Dalszy opis projektu i więcej zdjęć po przerwie.
Istniejąca strona znajduje się w rozwijającej się biznesowej dzielnicy Singapuru.
Daniel Statham Architects wykorzystał ustalone warunki zewnętrzne istniejącego 24-piętrowego budynku CDL, aby stworzyć nowe środowisko przestrzenne. …read more