Posts Tagged ‘deski na elewacje’

Charakterystyka ekonomiczna trasy drogowej

Sunday, February 25th, 2018

Przy określaniu charakterystyki ekonomicznej trasy drogowej należy zdać sobie sprawę, że racjonalne projektowanie drogi polega na tym, aby trasa drogowa odpowiadała wymaganiom ruchu drogowego, jednak bez nadmiernych zapasów. Budowa drogi powinna być możliwa przy najmniej szych wydatkach finansowych, siły roboczej i mechanizmów oraz bez zamrażania środków finansowych. Jednocześnie elementy drogi powinny być projektowane z uwzględnieniem ewentualnej dalszej modernizacji trasy drogowej, niezbędnej w związku ze wzrostem intensywności ruchu. przy całkowitej adaptacji wszystkich wykonanych wcześniej robót. Najpoważniejszym zatem elementem będzie plan trasy drogowej, ponieważ budowa drogi dla warunków technicznych klasy wyższej wymaga znacznie większych wydatków inwestycyjnych niż dla drogi, na której intensywność i wymagana szybkość ruchu są małe. …read more

Szybkość ruchu samochodu typowego dla danej trasy

Thursday, February 22nd, 2018

Dla każdego odcinka o tym samym spadku określamy szybkość ruchu samochodu typowego dla danej trasy (dla którego sporządzono wykres charakterystyki dynamicznej). W tym celu prowadzi się proste poziome dla poszczególnych odcinków wykresu oporów ruchu i przedłuża je do przecięcia się z krzywą charakterystyki dynamicznej. Dla wszystkich odcinków, dla których w ten sposób określona szybkość przejazdu przekracza przyjętą dla danej trasy szybkość maksymalną, należy przyjąć do dalszego obliczenia szybkość maksymalną (szybkość podstawową projektu drogowego). Mając w ten sposób określone szybkości przejazdu dla wszystkich odcinków trasy, określamy wielkości i tj. odwrotności szybkości na danym odcinku. …read more

Obliczenie długości zastępczej

Thursday, February 22nd, 2018

Obliczenie długości zastępczej ze względu na zużycie paliwa przeprowadza się według następującego schematu. 1. Dla każdego odcinka trasy o tym samym spadku określamy a) wielkość spadku ± i z profilu podłużnego j b) długość odcinka o danym spadku li z profilu podłużnego, c) wielkość oporu ruchu dla danego typu nawierzchni lJf; d) szybkość ruchu V, z charakterystyki dynamicznej samochodu e) dla odcinków wzniesienia i spadków nieszkodliwych określa się na podstawie danej szybkości ruchu V, i współczynnika oporu ruchu lJf = f ± i zużycie paliwa Oi – z charakterystyki ekonomicznej samochodu; dla odcinków o spadkach szkodliwych przyjmuje się Oi = Omin; spadkiem nieszkodliwym nazywamy taki spadek drogi, dla którego wielkość spadku i jest mniejsza niż wielkość współczynnika tarcia potoczystego f; f) z danych otrzymanych wyżej oblicza się wielkości O, li. 2. Określamy wielkość L Oj li dla całej długości wariantu. …read more

Architekt holenderski J. P. Oud

Monday, February 19th, 2018

Wielu architektów pierwszej połowy XX wieku stanęło przed zagadnieniem znalezienia równowagi czynników funkcjonalizmu i konstruktywizmu oraz łącznego stosowania ich we wznoszonych budowlach. Architekt holenderski J. P. Oud, budując osiedle dla robotników portowych i marynarzy w Rotterdamie, osiąga rzeczowość funkcji, czystość konstrukcji, geometryczną jasność kształtów, harmonię kompozycyjną poszczególnych części. We Francji wysuwają się na czoło dwie wybitne indywidualności: August Perret i L Corbusier, Wspaniały rozwój teorii i praktyki konstrukcji stalowych, żelbetowych, struno- i kablobetonów, konstrukcji łupinowych, wynalezienie nowych materiałów z mas plastycznych, posługiwanie się lekkimi metalami (aluminium) zapewniają nieograniczone możliwości konstrukcyjne dla zaspokojenia wszelkich wymagań funkcjonalnych. …read more