Posts Tagged ‘Domy drewniane’

Budowa domów z drewna

Tuesday, February 27th, 2018

projekty-domow-drewnianych,19,viz,2[1]Pojawiają się w Polsce coraz liczniej. Domy drewniane to dla inwestorów możliwość stworzenia sobie przyjaznego miejsca do życia, które będzie koiło nerwy. Także dzięki mniejszym rachunkom za ogrzewanie. Jak przekonują bowiem architekci oraz inżynierowie, domy drewniane wcale nie muszą tracić ciepła bardziej od tych murowanych. Nie są też budynkami o słabej trwałości, co także wymieniane jest wśród głównych wad budownictwa na bazie drewna. …read more

Dane ogólne jak i szczegółowe

Tuesday, February 27th, 2018

Należy pamiętać, że dane ogólne jak i szczegółowe mają służyć do, określenia intensywności przewozów drogowych (intensywności ruchu drogowego) w chwili obecnej i na przyszłość. Dlatego też zbędne jest ustalenie szczegółowo rodzaju ładunków samochodowych, należy jedynie ustalić ogólne dane co do wielkości przewozów ciężarowych i osobowych, powstających wskutek pracy tego czy innego zakładu gospodarczego. Do drugiej fazy prac nad ustaleniem wielkości przewozów drogowych należy uzupełnienie, sprawdzenie i posegregowanie danych otrzymanych poprzednio. W tym okresie niezmiernie cenna jest współpraca z WKPG l, która ma bogaty materiał dotyczący całokształtu życia gospodarczego regionu. Do tej fazy prac należy również sprawdzenie i uaktualnienie materiałów kartograficznych oraz w razie potrzeby zebra- nie danych od poszczególnych zakładów. …read more

Typowanie tras i odcinków

Monday, February 26th, 2018

…read more

Drogi przystosowane do ruchu samochodowego

Monday, February 26th, 2018

Drogi przystosowane do ruchu samochodowego, a zwłaszcza aut strady, powinny otrzymać szereg połączeń – tras zasilających autostrady w ruch dalekobieżny; jest to warunek sprawnego i racjonalnego wykorzystania dróg magistralnych, które w przeciwnym razie nie będą mogły spełniać swego zadania. W przypadku typowania rekonstrukcji sieci dróg państwowych i dróg lokalnych należy liczyć się tylko z koniecznością ustalenia okresów realizacji zamierzeń zaplanowanych, opartych na hierarchii potrzeb i na możliwościach wykonawczych (materiałowych, finansowych, siły roboczej, mechanizacji robót i transportu oraz na możliwościach organizacyjnych) . W fazie drugiej badań ekonomicznych należy przewidzieć tylko hierarchię potrzeb gospodarczych, ogólnopaństwowych, obronnych itp., możliwości wykonawcze natomiast określa się w fazie trzeciej; wtedy też wprowadza się poprawki do ustalonych w fazie drugiej kierunków i tras, z uwzględnieniem możliwości wykonawczych i organizacyjnych. Jako trasy i odcinki, które przede wszystkim należy uwzględniać do budowy i rekonstrukcji, należy przewidywać a) trasy drogowe przeznaczone do przewozów produkcji rolniczej z zaplecza poszczególnych regionów do stacji kolejowych i przystani; b) trasy drogowe potrzebne do przewożenia produktów ulegających szybkiemu psuciu się z rejonów podmiejskich do wielkich miast i ośrodków przemysłowych. Odcinki tras drogowych stanowiące przerwy w istniejących typach nawierzchni drogowych, np. …read more