Posts Tagged ‘gablota ogłoszeniowa’

Linia graniczna obszaru ciążenia

Tuesday, July 24th, 2018

Linię graniczną obszaru ciążenia określa się w sposób następujący badamy kierunek ciążenia przewozów drogowych, dla których źródłem jest punkt R i jego rejon. Jeżeli okaże się, że ze względu na charakter produkcji rejonu punktu R przewozy będą miały kierunek dalekobieżny, muszą one korzystać z drogi MN (np. w kierunku N). Wtedy punkt R zostaje zaliczony do obszaru ciążenia drogi MN. Gdyby okazało się, że produkcja zakładu R ma charakter przewozów lokalnych (np. …read more

Obniżenie ładowności pojazdów drogowych

Monday, July 23rd, 2018

Obniżenie ładowności pojazdów drogowych może być wywołane stanem nawierzchni drogowych; o stanie nawierzchni drogowych można I również sądzić z obniżenia szybkości pojazdów (szybkość faktyczna). Zasadniczym wskaźnikiem charakteryzującym drogę jest koszt 1 tonokilometra przewozu i we wskaźniku tym widzimy odbicie wszystkich warunków technicznych i eksploatacyjnych trasy drogowej. Ustalenie tego wskaźnika dla trasy istniejącej umożliwia określenie wydajności przewozów (maksymalnej) dla całej trasy lub też dla jej poszczególnych odcinków. Jeżeli następnie porównamy wydajność przewozów danej trasy z jej wydajnością w pewnym okresie perspektywicznym po realizacji jej przebudowy lub budowy nawierzchni twardej, otrzymamy dane pozwalające osądzić rentowność inwestycji drogowych z punktu widzenia podniesienia wydajności pracy transportu. Dane charakterystyki trasy drogowej wymienione w punktach 1 – 7 powinny być obliczone również dla pewnego okresu perspektywicznego. …read more

Objętość robót ziemnych

Monday, July 23rd, 2018

Prawidłowe rozwiązanie zagadnienia wyboru właściwego wariantu trasy oraz wyznaczenie warunków technicznych i kolejności robót przy budowie lub przebudowie można osiągnąć tylko przez techniczno-ekonomiczne porównanie wariantów co do wydatków na budowę i utrzymanie drogi oraz kosztów własnych transportu. Objętość robót ziemnych zależy w wysokim stopniu od zmiany elementów geometrycznych trasy (np. zwiększenie promienia krzywizny poziomej W terenie falistym zwiększa ilość robót ziemnych, zmniejszenie spadku podłużnego również wpływa na zwiększenie robót ziemnych itd.). Według danych z technicznej literatury radzieckiej koszt robót ziemnych wynosi zależnie od rodzaju terenu, przeciętnie od 7 % do 20% całkowitego kosztu budowy. Wpływ pochyleń podłużnych. …read more

Ładowność samochodów

Monday, July 23rd, 2018

Na ładowność samochodów mają znaczny wpływ pochylenia ponad 3%. Jednak przy określeniu pochylenia maksymalnego przy trasowaniu obniżenie ładowności nie ma znaczenia, gdyż decyduje w tym przypadku ilość ton ładunku, jaka może być przewieziona w ciągu t godzin, z uwzględnieniem odpowiedniej długości pochyleń (w stosunku do poziomu). Obliczenie obniżenia ładowności należy przeprowadzić dla największego dopuszczalnego na danej trasie wzniesienia. . Według doświadczalnych danych radzieckich optymalne dla ładowności samochodów wzniesienia znajdują się w granicach 4% – 6%; dla pociągów drogowych granice te są znacznie niższe, przy zmniejszeniu bowiem spadków przez wydłużenie trasy ilość ładunków (ton/godz) spada. …read more