Posts Tagged ‘grzejniki nowoczesne’

Budowa domów z drewna

Thursday, September 19th, 2019

projekty-domow-drewnianych,19,viz,2[1]Pojawiają się w Polsce coraz liczniej. Domy drewniane to dla inwestorów możliwość stworzenia sobie przyjaznego miejsca do życia, które będzie koiło nerwy. Także dzięki mniejszym rachunkom za ogrzewanie. Jak przekonują bowiem architekci oraz inżynierowie, grzejniki nowoczesne wcale nie muszą tracić ciepła bardziej od tych murowanych. Nie są też budynkami o słabej trwałości, co także wymieniane jest wśród głównych wad budownictwa na bazie drewna. …read more

Dane ogólne jak i szczegółowe

Thursday, September 19th, 2019

Należy pamiętać, że dane ogólne jak i szczegółowe mają służyć do, określenia intensywności przewozów drogowych (intensywności ruchu drogowego) w chwili obecnej i na przyszłość. Dlatego też zbędne jest ustalenie szczegółowo rodzaju ładunków samochodowych, należy jedynie ustalić ogólne dane co do wielkości przewozów ciężarowych i osobowych, powstających wskutek pracy tego czy innego zakładu gospodarczego. Do drugiej fazy prac nad ustaleniem wielkości przewozów drogowych należy uzupełnienie, sprawdzenie i posegregowanie danych otrzymanych poprzednio. W tym okresie niezmiernie cenna jest współpraca z WKPG l, która ma bogaty materiał dotyczący całokształtu życia gospodarczego regionu. Do tej fazy prac należy również sprawdzenie i uaktualnienie materiałów kartograficznych oraz w razie potrzeby zebra- nie danych od poszczególnych zakładów. …read more

Typowanie tras i odcinków

Wednesday, September 18th, 2019

…read more

Drogi przystosowane do ruchu samochodowego

Wednesday, September 18th, 2019

Drogi przystosowane do ruchu samochodowego, a zwłaszcza aut strady, powinny otrzymać szereg połączeń – tras zasilających autostrady w ruch dalekobieżny; jest to warunek sprawnego i racjonalnego wykorzystania dróg magistralnych, które w przeciwnym razie nie będą mogły spełniać swego zadania. W przypadku typowania rekonstrukcji sieci dróg państwowych i dróg lokalnych należy liczyć się tylko z koniecznością ustalenia okresów realizacji zamierzeń zaplanowanych, opartych na hierarchii potrzeb i na możliwościach wykonawczych (materiałowych, finansowych, siły roboczej, mechanizacji robót i transportu oraz na możliwościach organizacyjnych) . W fazie drugiej badań ekonomicznych należy przewidzieć tylko hierarchię potrzeb gospodarczych, ogólnopaństwowych, obronnych itp., możliwości wykonawcze natomiast określa się w fazie trzeciej; wtedy też wprowadza się poprawki do ustalonych w fazie drugiej kierunków i tras, z uwzględnieniem możliwości wykonawczych i organizacyjnych. Jako trasy i odcinki, które przede wszystkim należy uwzględniać do budowy i rekonstrukcji, należy przewidywać a) trasy drogowe przeznaczone do przewozów produkcji rolniczej z zaplecza poszczególnych regionów do stacji kolejowych i przystani; b) trasy drogowe potrzebne do przewożenia produktów ulegających szybkiemu psuciu się z rejonów podmiejskich do wielkich miast i ośrodków przemysłowych. Odcinki tras drogowych stanowiące przerwy w istniejących typach nawierzchni drogowych, np. …read more

Studia i badania dla poszczególnych odcinków dróg

Wednesday, September 18th, 2019

Badania tego typu odnoszą się do kategorii badań szczegółowych i ma- ją na celu 1) zebranie materiałów do określenia najbardziej celowego kierunku trasy drogowej; 2) zebranie materiałów do ustalenia najbardziej celowej kolejności realizacji poszczególnych odcinków typowanych do budowy i prze- budowy; w tym przypadku należy również rozważyć i uzasadnić ewentualną stopniową adaptację i przebudowę nawierzchni drogowych na danym odcinku; 3) zebranie materiałów pozwalających na ustalenie kategorii technicznej drogi, tj. szerokości i typu nawierzchni; 4) określenie efektów ekonomicznych (opłacalności trasy drogowej, uzyskanie oszczędności społecznych na kosztach utrzymania, ruchu itp.), jakie osiągamy przez zamierzoną budowę lub przebudowę trasy drogowej albo jej odcinka. Pierwszą czynnością przy przystąpieniu do studiów i badań ekonomicznych dla poszczególnych odcinków drogowych jest określenie obszaru badań ekonomicznych, tj. obszaru obejmującego wszystkie źródła ruchu drogowego, jakie przypuszczalnie mogą mieć wpływ na ustalenie kierunku trasy, ponieważ będą one korzystać w większym lub mniejszym stopniu z projektowanej trasy. Przyjmuje się za zasadę, że przy rozpoczęciu studiów i badań szczegółowych istnieją już wyniki badań ogólnych (zespołowych), tj. …read more

Obszar ciążenia ekonomicznego

Wednesday, September 18th, 2019

Przez pojęcie obszaru ciążenia ekonomicznego (obszaru ciążenia) rozumie się obszar zajęty przez wszystkie źródła ruchu drogowego (zakłady przemysłowe, produkcyjne, miasta, obszary rolnicze i leśne), które mają korzystać z budowanej lub przebudowywanej trasy drogowej. Ustalenie granic obszaru ciążenia jest jedną z najbardziej odpowiedzialnych prac przy przeprowadzaniu badań i szczegółowych studiów ekonomicznych dla poszczególnych tras. Dla określenia granic obszaru ciążenia należy nanieść na mapę ustalony poprzednio obszar badań ekonomicznych; następnie przez szczegółową analizę źródeł ruchu tego obszaru (zakładów przemysłowych, produkcyjnych itp.) co do ewentualnego korzystania z danej drogi wyeliminować z obszaru badań te źródła ruchu, które nie będą korzystać z drogi. Obszar pozostały będzie obszarem ciążenia. Poważną trudnością, jaką należy zwalczyć przy określeniu obszaru ciążenia dla danej trasy drogowej, jest przeprowadzenie granicy obszaru źródeł ruchu drogowego, które będą korzystały z danej trasy drogowej, oraz źródeł ruchu, .które będą korzystały z trasy sąsiedniej, przebiegającej mniej lub więcej równolegle do badanej. …read more

Przewozy ładunków

Tuesday, September 17th, 2019

Przewozy ładunków można podzielić na następujące grupy 1) przewozy dla rolnictwa, 2) przewozy dla przemysłu (ewentualnie z rozbiciem na rodzaje), 3) przewozy dla leśnictwa, 4) przewozy dla zaopatrzenia ludności, 5) przewozy materiałów budowlanych, 6) przewozy inne (należą tu ładunki nie zaliczone do grup poprzednich, a stanowiące poniżej 1S 0J0 całości przewozów). Dla ustalenia ilości i kierunków przewozów należy. korzystać z wy- kresów, podając początkowe i końcowe punkty przewozów dla poszczególnych grup. Dla rejonów przemysłowych, dla których określenie punktów końcowych i początkowych napotykałoby na trudności, za punkty takie można przyjmować środek ciężkości powierzchni rejonu. Wykresy wielkości przewozów drogowych nanosi się na poszczególne kierunki tras, z uwzględnieniem ich charakterystycznej sezonowości. …read more

Długość przebiegu

Monday, September 16th, 2019

Długość przebiegu, jaki należy uważać za podstawę do przejęcia przewozów kolejowych przez drogi, należy w każdym poszczególnym przypadku ustalić przede wszystkim ze stosunku kosztów przewozu na kolei i na drodze. Wpływ ma tu również stosunek kosztów przewozu do kosz- tu samego ładunku. Szczególne znaczenie mają ładunki specjalne, wymagające szybkich przewozów, ładunki ulegające prędkiemu psuciu itp. Ze względu na znaczne straty gospodarcze, powstające przy przewożeniu tych ładunków koleją (wskutek zepsucia lub opóźnienia dostawy), należy przewozy tego rodzaju ładunków przewidzieć całkowicie dla sieci drogowej. Prof. …read more

Do ujecia znacznych ilosci wód gruntowych z wiekszych glebokosci stosuje sie urzadzenia poziome

Saturday, September 7th, 2019

W celu umożliwienia sprawdzania działania ciągów zbiorczych należy co 50-100 m oraz na załamaniach kierunków wybudować studzienki rewizyjne o średn. 1,2-1,5 m. Jeżeli objętość wody jest znaczna, zamiast ciągów zbiorczych lub przewodów perforowanych należy zastosować przełazowe galerie zbiorcze. Do ujęcia znacznych ilości wód gruntowych z większych głębokości stosuje się urządzenia poziome zakładane na głębokości ok. 20 m, a niekiedy większej. …read more

Architektura 21szego wieku : Propozycja Bowkunde / Sid Wichienkuer

Sunday, September 1st, 2019

13 maja 2008 r.
Bouwkunde, wydział budowania architektury na Uniwersytecie w Delft, został niespodziewanie pochłonięty przez niszczycielski ogień.
Przed incydentem budynek stworzył środowisko społeczne i edukacyjne, w którym idee i krytyka były swobodnie dzielone.
Wydział dostrzegł tę straszną stratę, jako pozytywną okazję do świeżego i krytycznego spojrzenia na edukację przyszłości.
W związku z tym w 2009 r. …read more