Posts Tagged ‘olx polkowice’

Dane ogólne jak i szczegółowe

Friday, June 28th, 2019

Należy pamiętać, że dane ogólne jak i szczegółowe mają służyć do, określenia intensywności przewozów drogowych (intensywności ruchu drogowego) w chwili obecnej i na przyszłość. Dlatego też zbędne jest ustalenie szczegółowo rodzaju ładunków samochodowych, należy jedynie ustalić ogólne dane co do wielkości przewozów ciężarowych i osobowych, powstających wskutek pracy tego czy innego zakładu gospodarczego. Do drugiej fazy prac nad ustaleniem wielkości przewozów drogowych należy uzupełnienie, sprawdzenie i posegregowanie danych otrzymanych poprzednio. W tym okresie niezmiernie cenna jest współpraca z WKPG l, która ma bogaty materiał dotyczący całokształtu życia gospodarczego regionu. Do tej fazy prac należy również sprawdzenie i uaktualnienie materiałów kartograficznych oraz w razie potrzeby zebra- nie danych od poszczególnych zakładów. …read more

Typowanie tras i odcinków

Thursday, June 27th, 2019

…read more

Drogi przystosowane do ruchu samochodowego

Thursday, June 27th, 2019

Drogi przystosowane do ruchu samochodowego, a zwłaszcza aut strady, powinny otrzymać szereg połączeń – tras zasilających autostrady w ruch dalekobieżny; jest to warunek sprawnego i racjonalnego wykorzystania dróg magistralnych, które w przeciwnym razie nie będą mogły spełniać swego zadania. W przypadku typowania rekonstrukcji sieci dróg państwowych i dróg lokalnych należy liczyć się tylko z koniecznością ustalenia okresów realizacji zamierzeń zaplanowanych, opartych na hierarchii potrzeb i na możliwościach wykonawczych (materiałowych, finansowych, siły roboczej, mechanizacji robót i transportu oraz na możliwościach organizacyjnych) . W fazie drugiej badań ekonomicznych należy przewidzieć tylko hierarchię potrzeb gospodarczych, ogólnopaństwowych, obronnych itp., możliwości wykonawcze natomiast określa się w fazie trzeciej; wtedy też wprowadza się poprawki do ustalonych w fazie drugiej kierunków i tras, z uwzględnieniem możliwości wykonawczych i organizacyjnych. Jako trasy i odcinki, które przede wszystkim należy uwzględniać do budowy i rekonstrukcji, należy przewidywać a) trasy drogowe przeznaczone do przewozów produkcji rolniczej z zaplecza poszczególnych regionów do stacji kolejowych i przystani; b) trasy drogowe potrzebne do przewożenia produktów ulegających szybkiemu psuciu się z rejonów podmiejskich do wielkich miast i ośrodków przemysłowych. Odcinki tras drogowych stanowiące przerwy w istniejących typach nawierzchni drogowych, np. …read more

Studia i badania dla poszczególnych odcinków dróg

Thursday, June 27th, 2019

Badania tego typu odnoszą się do kategorii badań szczegółowych i ma- ją na celu 1) zebranie materiałów do określenia najbardziej celowego kierunku trasy drogowej; 2) zebranie materiałów do ustalenia najbardziej celowej kolejności realizacji poszczególnych odcinków typowanych do budowy i prze- budowy; w tym przypadku należy również rozważyć i uzasadnić ewentualną stopniową adaptację i przebudowę nawierzchni drogowych na danym odcinku; 3) zebranie materiałów pozwalających na ustalenie kategorii technicznej drogi, tj. szerokości i typu nawierzchni; 4) określenie efektów ekonomicznych (opłacalności trasy drogowej, uzyskanie oszczędności społecznych na kosztach utrzymania, ruchu itp.), jakie osiągamy przez zamierzoną budowę lub przebudowę trasy drogowej albo jej odcinka. Pierwszą czynnością przy przystąpieniu do studiów i badań ekonomicznych dla poszczególnych odcinków drogowych jest określenie obszaru badań ekonomicznych, tj. obszaru obejmującego wszystkie źródła ruchu drogowego, jakie przypuszczalnie mogą mieć wpływ na ustalenie kierunku trasy, ponieważ będą one korzystać w większym lub mniejszym stopniu z projektowanej trasy. Przyjmuje się za zasadę, że przy rozpoczęciu studiów i badań szczegółowych istnieją już wyniki badań ogólnych (zespołowych), tj. …read more

Obszar ciążenia ekonomicznego

Thursday, June 27th, 2019

Przez pojęcie obszaru ciążenia ekonomicznego (obszaru ciążenia) rozumie się obszar zajęty przez wszystkie źródła ruchu drogowego (zakłady przemysłowe, produkcyjne, miasta, obszary rolnicze i leśne), które mają korzystać z budowanej lub przebudowywanej trasy drogowej. Ustalenie granic obszaru ciążenia jest jedną z najbardziej odpowiedzialnych prac przy przeprowadzaniu badań i szczegółowych studiów ekonomicznych dla poszczególnych tras. Dla określenia granic obszaru ciążenia należy nanieść na mapę ustalony poprzednio obszar badań ekonomicznych; następnie przez szczegółową analizę źródeł ruchu tego obszaru (zakładów przemysłowych, produkcyjnych itp.) co do ewentualnego korzystania z danej drogi wyeliminować z obszaru badań te źródła ruchu, które nie będą korzystać z drogi. Obszar pozostały będzie obszarem ciążenia. Poważną trudnością, jaką należy zwalczyć przy określeniu obszaru ciążenia dla danej trasy drogowej, jest przeprowadzenie granicy obszaru źródeł ruchu drogowego, które będą korzystały z danej trasy drogowej, oraz źródeł ruchu, .które będą korzystały z trasy sąsiedniej, przebiegającej mniej lub więcej równolegle do badanej. …read more

Przewozy ładunków

Wednesday, June 26th, 2019

Przewozy ładunków można podzielić na następujące grupy 1) przewozy dla rolnictwa, 2) przewozy dla przemysłu (ewentualnie z rozbiciem na rodzaje), 3) przewozy dla leśnictwa, 4) przewozy dla zaopatrzenia ludności, 5) przewozy materiałów budowlanych, 6) przewozy inne (należą tu ładunki nie zaliczone do grup poprzednich, a stanowiące poniżej 1S 0J0 całości przewozów). Dla ustalenia ilości i kierunków przewozów należy. korzystać z wy- kresów, podając początkowe i końcowe punkty przewozów dla poszczególnych grup. Dla rejonów przemysłowych, dla których określenie punktów końcowych i początkowych napotykałoby na trudności, za punkty takie można przyjmować środek ciężkości powierzchni rejonu. Wykresy wielkości przewozów drogowych nanosi się na poszczególne kierunki tras, z uwzględnieniem ich charakterystycznej sezonowości. …read more

Długość przebiegu

Tuesday, June 25th, 2019

Długość przebiegu, jaki należy uważać za podstawę do przejęcia przewozów kolejowych przez drogi, należy w każdym poszczególnym przypadku ustalić przede wszystkim ze stosunku kosztów przewozu na kolei i na drodze. Wpływ ma tu również stosunek kosztów przewozu do kosz- tu samego ładunku. Szczególne znaczenie mają ładunki specjalne, wymagające szybkich przewozów, ładunki ulegające prędkiemu psuciu itp. Ze względu na znaczne straty gospodarcze, powstające przy przewożeniu tych ładunków koleją (wskutek zepsucia lub opóźnienia dostawy), należy przewozy tego rodzaju ładunków przewidzieć całkowicie dla sieci drogowej. Prof. …read more

W Niecce Wielkopolskiej wystepuja dwa poziomy wodonosne

Monday, June 17th, 2019

W formacji okresu trzeciorzędowego znaczne ilości wody mogą być uzyskane z piasków lignitowych zalegających na Mazowszu, Kujawach, Pomorzu i Wielkopolsce; z wapieni litotamniowych i oligoceńskich oraz , zielonych piasków glaukonitowych . Pokłady wód w tej formacji odgrywają dużą rolę na nizinie podlasko-mazowieckiej i wielkopolskiej. Rozległa Niecka Mazowiecka zawiera poważne ilości wód artezyjskich. W Niecce Wielkopolskiej występują dwa poziomy wodonośne: górny – w formacji plejstoceńskiej (dyluwium) na pstrych iłach poznańskich, dolny – artezyjski – w piaskach lignitowych, spoczywających na pokładach formacji kredowej. W Niecce Łódzkiej – w pokładach wodonośnych dolnej kredy – woda występuje na głębokościach dochodzących do 800 m (w utworach piaszczystych i piaskowcach); płycej, od 100 m, w wapieniach szczelinowych . …read more

Studnie kopane

Saturday, June 15th, 2019

Studnie Studnie kopane. Do zaopatrywania ludności wiejskiej w wodę stosowane są najczęściej ujęcia w postaci studzien. Dobra studnia powinna odpowiadać wymaganiom higieny i zabezpieczać wodę studzienną przed dopływem wody zaskórnej oraz przedostawaniem się różnego rodzaju zanieczyszczeń. Woda zaskórna jest zazwyczaj zanieczyszczona substancjami organicznymi i może zawierać bakterie chorobotwórcze. Studnie wiejskie znajdują się najczęściej na podwórkach, w pobliżu gnojowni i ustępów. …read more

Architektura i nowoczesne budownictwo – Sapphire Gallery / XTEN Architecture

Thursday, June 13th, 2019

Nasi przyjaciele z XTEN Architecture właśnie przysłali nam jeden z ich najnowszych projektów.
Galeria Saphire jest mieszkalną galerią dodaną do prywatnego rezydenta w Los Angeles w Kalifornii.
Został zaprojektowany do wyświetlania prywatnej kolekcji sztuki współczesnej, a jednocześnie zapewnia domowe biuro z widokiem na otaczające wzgórza.
Więcej zdjęć i opis architekta po przerwie.
Właściciele. …read more