Posts Tagged ‘srebro lokacyjne’

Architektura: JAY Kompleksowy kompleksowy wygrany wniosek / inżynierowie doradcy ASAR

Tuesday, May 29th, 2018

Dzięki uprzejmości ASAR Consulting Engineers ASAR Consulting Engineers podzielił się z nami swoją zwycięską propozycją w konkursie na zaprojektowanie kompleksowego kompleksu JAY w Teheranie w Iranie.
Mając na celu długoterminowy plan stworzenia tętniącego życiem kompleksu miejskiego na terenie o powierzchni 54 hektarów, proponowana reakcja na te wyzwania rozpoczyna się od publicznego ogrodu, który poprawia istniejące tereny zielone i odgrywa rolę miejskiej struktury integrującej 4 różne strefy projektu.
Program obejmuje około 173 hektarów działalności komercyjnej, rekreacyjnej i administracyjnej.
Więcej zdjęć i architektów.
opis po przerwie. …read more

Architektura 21szego wieku : The Mad Travelling Fellowship w Chinach

Saturday, May 5th, 2018

Udało nam się udostępnić doskonałą okazję dla studentów architektury w Chinach.
The Mad Travelling Fellowship powstał, aby dać młodym studentom architektury w Chinach możliwość zbadania szczególnego aspektu architektury, który wymaga podróży międzynarodowych.
Międzynarodowa podróż da uczniom możliwość odkrycia nowej kultury i stworzy nowe środowisko dla pomysłów.
Więcej informacji o społeczności po przerwie.
Aby być uprawnionym do udziału w tym stażu, wnioskodawca musi być w programie studiów licencjackich lub magisterskich w szkołach architektonicznych w Chinach kontynentalnych, z wyłączeniem tych, którzy mają ukończyć studia do lata 2009 roku. …read more

Ładunki kolejowe przejmowane przez transport drogowy

Saturday, February 24th, 2018

Dla regionów, nie mających dostatecznie silnie rozwiniętej sieci drogowej albo sieci zaopatrzonej w nowoczesne nawierzchnie ulepszone, część przewozów towarowych na odległości krótkie należy do kolei. Przewozy te obciążają kolej, która w związku z tym jest wykorzystywana niewłaściwie z chwilą modernizacji sieci drogowej lub budowy nowej arterii drogowej, przewozy te przejdą do transportu drogowego. Odwrotnie, jeżeli mamy do czynienia z regionem nie mającym dostatecznie rozwiniętej sieci kolejowej, z natury rzeczy wszystkie przewozy lądowe obciążają sieć drogową i częściowo zostaną z tego ruchu wycofane w razie budowy nowych linii kolejowych. Dla projektowania ekonomicznego sieci drogowej szczególnie ważne jest określenie tej części ładunków kolejowych, która może obciążyć trasy drogowe w razie modernizacji sieci dróg. Ilość tych ładunków określa się na podstawie statystyki przewozów kolejowych na danym terenie, prowadzonej zazwyczaj przez dyrekcje kolejowe. …read more

Intensywność ruchu

Saturday, February 24th, 2018

Na podstawie analizy natężenia przewozów dla danej drogi oraz rodzaju środków transportowych ustala się wielkość współczynnika przeliczeniowego ładunku w tonach netto na tony brutto, Następnie, korzystając z tego współczynnika, oblicza się intensywność ruchu w tonach brutto, Do obliczeń tego rodzaju należy przyjąć szereg założeń, opartych na obserwacjach i danych dotyczących analizy natężenia przewozów, Będą to założenia dotyczące następujących wielkości: f – współczynnik nierównomierności (sezonowości) ruchu na danym odcinku drogi, ustalony dla poszczególnych miesięcy jako iloraz Oj A. K. Birula. k – ilość dni w miesiącu, w ciągu których mają odbywać się prze- wozy; y – współczynnik wykorzystania ładowności samochodu (należy tu przyjąć typową dla danej drogi jednostkę samochodową), zazwyczaj y = 0,9 -1,0; – współczynnik wykorzystania przebiegu samochodu, przyjęty jako najbardziej charakterystyczny dla ruchu, jaki ma odbywać się na danej drodze; jest to stosunek przebiegu samochodu ładownego do ogólnego przebiegu samochodu; w przypadku przewozów organizowanych samochody nie mają przebiegów próżnych, wtedy = 1; niekiedy natomiast, np. w okresie przewozów masowych ładunków sezonowych, ładunki są przewożone przeważnie w jednym kierunku, wtedy = 0,5; średnio wartość współczynnika = 0,6 – 0,8-; A – ładowność samochodu typu małego (poniżej 2 ton); B – ładowność samochodu typu średniego (2 -;- 3,5 ton n) ; C – ładowność samochodu typu dużego (ponad 3,5 ton); a procent samochodów małej ładowności (ustalony dla całej ilości przewidzianej do kursowania); b – procent samochodów średniej ładowności; I c procent samochodów dużej ładowności; Q – natężenie przewozów w tonach rocznie dla transportu samochodowego; s . …read more