Posts Tagged ‘systemy do drzwi przesuwnych śląskie’

Analiza ekonomiczna danego regionu oraz analiza stanu, pracy i możliwości rozwojowych badanej sieci drogowej

Thursday, June 28th, 2018

Materiały wyszczególnione w punktach 1-5 pozwolą na sporządzenie analizy ekonomicznej danego regionu oraz analizy stanu, pracy i możliwości rozwojowych badanej sieci drogowej. Dane te umożliwiają usta- lenie w pierwszym prz1bliżeniu kierunków i tras drogowych, jakie należy wybudować lub przebudować (unowocześnić) w celu bardziej sprawnego i gospodarczo uzasadnionego działania sieci drogowej, Prace przy dokonywaniu badań i studiów ogólnych (zespołowych) wymagają w wielu przypadkach udziału przedstawicieli miejscowych kół gospodarczych oraz jednostek i instytucji, zajmujących się zagadnieniami ogólnogospodarczymi regionu (WKPG). Badania ogólno-ekonomiczne są przeprowadzane w trzech fazach 1) badania wstępne dokonywane na podstawie materiałów będących w dyspozycji na miejscu powstawania projektu drogowego; badania tego rodzaju odbywają się bez wyjazdu w teren i mają na celu przygotowanie materiałów ogólnych oraz ustalenie programu szczegółowych prac badawczych; 2) badania i studia szczegółowe dokonywane w terenie przez specjalną ekipę; badania te opierają się na materiałach bardziej szczegółowych, jakie otrzymuje się na miejscu; 3) prace końcowe, polegające na ostatecznym rozsegregowaniu materiałów, ich uporządkowaniu i sporządzeniu operatu zawierającego wnioski wyciągnięte z zebranych materiałów. Powyższe trzy fazy wyczerpują całokształt pracy nad studiami i ba- daniami zespołowymi. Faza pierwsza obejmuje zebranie materiałów kartograficznych dotyczących danego regionu; materiały te powinny być, w miarę możności, jak najbardziej dokładne (mapy w skali 1 100000 i 1 500000) i 1 25 000, a w pewnych przypadkach nawet 1 10 000); materiały te w fazie drugiej zostają sprawdzone i uzupełnione w terenie. …read more

Opłacalność budowy lub przebudowy trasy drogowej

Monday, June 25th, 2018

Dane o intensywności ruchu osiągnięte w wyniku badań ekonomicznych będą wykorzystane przy projektowaniu drogi do określania typu potrzebnej nawierzchni. Nie należy to już do zadania studiów i badań drogowych, lecz do projektowania typu i konstrukcji nawierzchni drogowej. Celem studiów ekonomicznych jednak w dalszym ciągu będzie udowodnienie, że budowana lub przebudowywana nawierzchnia drogowa będzie opłacalna, tj. że w wyniku budowy lub przebudowy otrzyma się zysk materialny, wobec czego opłaci się sama realizacja inwestycji. Korzyści z budowy nowej drogi tam, gdzie jej dotychczas nie było, a zwłaszcza z przebudowy nawierzchni drogi istniejącej na typ wyższy przy pewnym natężeniu ruchu, są niewątpliwe. …read more

Przewozy przedsiębiorstw transportowych

Sunday, June 24th, 2018

Przy transporcie samochodowym można uchwycić tylko tzw. uspołecznioną część transportu, tj. przewozy przedsiębiorstw transportowych (np. PKS). Nieuchwytna natomiast pozostaje znaczna większość transportu drogowego, obejmująca przewozy osobowe i ciężarowe samochodami należącymi do przedsiębiorstw, instytucji, zakładów przemysłowych i osób prywatnych, ponadto przewozy rolnicze wszelkiego rodzaju, przewozy w leśnictwie i wiele innych. …read more

We Francji przyjelo sie okreslanie stylów imionami panujacych.

Friday, June 22nd, 2018

We Francji przyjęło się określanie stylów imionami panujących. Wczesny barok nazywa się stylem Ludwika XIII. Rozkwit baroku nazywa się stylem Ludwika XIV. Rokoko – to styl Ludwika XV. Z wybitnych dzieł baroku francuskiego wymienić należy: rozbudowę Pałacu Luwru, Pałac w Wersalu, Tum Inwalidów w Paryżu, Pałacyk Grand Triaon, kościół Świętego Rocha w Paryżu. …read more