Przewozy ładunków można podzielić na następujące grupy 1) przewozy dla rolnictwa, 2) przewozy dla przemysłu (ewentualnie z rozbiciem na rodzaje), 3) przewozy dla leśnictwa, 4) przewozy dla zaopatrzenia ludności, 5) przewozy materiałów budowlanych, 6) przewozy inne (należą tu ładunki nie zaliczone do grup poprzednich, a stanowiące poniżej 1S 0J0 całości przewozów). Dla ustalenia ilości i kierunków przewozów należy. korzystać z wy- kresów, podając początkowe i końcowe punkty przewozów dla poszczególnych grup. Dla rejonów przemysłowych, dla których określenie punktów końcowych i początkowych napotykałoby na trudności, za punkty takie można przyjmować środek ciężkości powierzchni rejonu. Wykresy wielkości przewozów drogowych nanosi się na poszczególne kierunki tras, z uwzględnieniem ich charakterystycznej sezonowości. Sezonowość przewozów może powstawać a) wskutek charakterystycznych właściwości procesów ,technologicznych danej gałęzi przemysłu lub produkcji, a) wskutek charakterystycznych właściwości pracy innych rodzajów transportu (np. transport wodny – dowozy drogowe do i od przystani), b) wskutek warunków przejazdu zależnych od kategorii technicznej drogi i jej stanu w różnych porach roku. Poszczególne krzywe składowe przewozów sumujemy, otrzymując krzywą sumy przewozów, która umożliwia określenie wielkości przewozów w poszczególnych porach roku i wyciągnięcie wniosków co do typów nawierzchni, jakie należałoby zastosować, i co, do samego charakteru drogi. W poszczególnych rodzajach przewozów drogowych należy uwzględnić następujące czynniki a) najbardziej nierównomierne są przewozy rolnicze, ponieważ ich wahania w poszczególnych okresach osiągają znaczne różnice, b) duży wpływ mają przewozy wybitnie sezonowe, np. przewozy buraków do cukrowni odbywające się tylko w okresie jesiennym, c) przewozy przemysłowe i przewozy zaopatrzenia ludności wykazują zazwyczaj dużą równomierność, odchylenia powstają tylko w przypadkach wyjątkowych. Jeżeli w wykresach uwzględniamy również przewozy wykonywane innymi środkami komunikacyjnymi, będą one ściśle związane z charakterystyką działalności danego rodzaju środka komunikacji, np. dla transportu wodnego przewozy takie będą sezonowe, ponieważ przerywa się je na okres zlodzenia rzek. Przy budowie lub przebudowie drogi należy uwzględniać z jednej strony cechy charakterystyczne przewozów danego regionu, z drugiej jednak trzeba również przewidywać rozwój gospodarczy danego regionu i związany z tym wzrost ruchu drogowego. Dlatego też konieczna jest ścisła współpraca projektanta z instytucją gospodarczą o szerokim zasięgu – z Wojewódzką Komisją Planowania Gospodarczego. [hasła pokrewne: grzejniki nowoczesne, rokoko cechy, olx polkowice]
Przewozy ładunków
Comments are closed.
Powiązane tematy z artykułem: grzejniki nowoczesne olx polkowice rokoko cechy
Polecamy rowniez:
Najczesciej czytane
Opłacalność budowy lub przebudowy trasy drogowejDane o intensywności ruchu osiągnięte w wyniku badań ekonomicznych będą wykorzystane przy projektowaniu drogi do określania typu potrzebnej nawierzchni. Nie należy to już do zadania studiów i badań drogowych, lecz do projektowania typu i konstrukcji nawierzchni drogowej. Celem studiów ekonomicznych jednak w dalszym ciągu będzie udowodnienie, że budowana lub przebudowywana nawierzchnia drogowa będzie opłacalna, tj. […]
Budownictwo i architektura : CHA: COLs Fairwood BuildingStudio dla męża i żony z Los Angeles, CHA: COL (Chinmaya + Apurva Collaborative), niedawno zaprojektowało budynek Fairwood w ramach projektu infrastruktury City for hi-tech w zachodnich Indiach. Wieże, które mają na celu odtworzenie wzajemnie połączonych danych, będą korzystne dla rozwijającej się dzielnicy handlowej z ich programowymi elementami. Dalszy opis projektu i więcej zdjęć po […]
Urzadzenia poziomeDevURLUrządzenia poziome Natężenie przepływu zależy m. in. od położenia zwierciadła wody: poziomego, wzgl. nachylonego – w przekroju prostopadłym do kierunku ciągu zbiorczego. Jeżeli zwierciadło wody jest równoległe do spągu warstwy nieprzepuszczalnej, na której ułożono ciąg zbiorczy, tj. J = i, wówczas q = kiH. Oznaczenia: k współczynnik filtracji, misek, H głębokość. warstwy wodonośnej liczona od […]
Archives
Partnerzy serwisu:
Najczesciej Szukane:
allegro kontakt telefoniczny allegro polecony inpost co to bricoman biała podlaska gazetka bricoman gazetka bricomarche zielona góra batorego brzoskwinia inka Budownictwo cechy rokoko drotaweryna grzejniki nowoczesne jak założyć konto na allegro kościół santa maria della salute w wenecji modomania allegro olx gorzów wlkp olx końskie olx polkowice polistyren ekstrudowany xps rokoko cechy stal bud skoczów systemy do drzwi przesuwnych śląskie tworzenie stron internetowych w sosnowcu współczynniki przenikania ciepła deska elewacyjna